Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
EQAVET
Search
  • Hlavní stránka
  • Kvalita odborného vzdělávání
    • Ve škole
    • U zaměstnavatele
    • Ve vzdělávacím systému
  • Nástroje
    • Hodnocení podmínek praktického vyučování
      • Evaluační nástroj pro školy
      • Checklisty
    • Spolupráce škol a zaměstnavatelů
      • 14 kritérií pro kvalitní spolupráci
      • Návod pro zaměstnavatele
    • Vzájemné učení a hodnocení
  • Zkušenosti s kvalitou
    • Žákovské e-portfolio
    • Kvalita na českých odborných školách
    • Zajišťování kvality v zahraničí
  • O nás
    • Co je EQAVET
    • Kontakt

Kvalita na českých odborných školách

Školy poskytují vzdělávání dospělých: jak měřit jeho kvalitu?

12. 9. 2025

Střední a vyšší odborné školy stále častěji nabízejí vzdělávání pro dospělé. Jak ale zjistit, že je opravdu kvalitní? V rozhovoru s jedním z tvůrců nástroje RATEA, Tomášem Langerem, se dozvíte, jak si školy mohou nechat vyhodnotit kvalitu svých kurzů, získat zpětnou vazbu i certifikát.

Číst více...

Odborný výcvik v modulech: zkušenost z Turnova

26. 5. 2025

Modulární výuka na střední škole v Turnově zlepšuje organizaci praktického výcviku a umožňuje žákům a žákyním zvolit si tempo podle potřeby. Neobejde se ale bez nadšení pedagogického sboru a vhledu sociálních partnerů.

Číst více...

Moravskoslezský kraj testuje komplexní přístup k hodnocení škol

8. 4. 2025

Model hodnocení škol v Moravskoslezském kraji má pomoci zvyšovat kvalitu vzdělávání a podpořit školy v řešení problémů. Na jeho vývoji se podílí více než 80 středních škol.

Číst více...

Školní manažer kvality: co přispívá k lepší odborné škole?

12. 2. 2025

„U nás žáci prezentují za odměnu,“ říká manažer pro kvalitu na střední odborné škole, kde se stalo zajišťování kvality prioritou. Co lze udělat pro to, aby absolventi na svou školu vzpomínali v dobrém a uchazeči v ní viděli perspektivu?

Číst více...

Lídři modulárního odborného vzdělávání sdílejí zkušenosti

22. 1. 2025

Modularizace vzdělávacích programů není jen teorie, ale osvědčená praxe. Na setkáních projektu EQAVET se představily školy z Brna a Sezimova Ústí, které tento přístup s úspěchem rozvíjejí.
Devět středních odborných škol, které se vydaly na cestu modularizace svých vzdělávacích programů, se na podzim 2024 zúčastnilo setkání pořádaných projektem EQAVET.

Číst více...

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy

2. 9. 2024

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Intenzivněji však spolupracují naopak učitelé na veřejných školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více...

Programy mezigeneračního učení ověřil EQAVET ve třech vzdělávacích institucích

9. 3. 2023

V jedné z aktivit projektu EQAVET byly v roce 2018 v Kroměříži, ve Městě Albrechticích a v Písku pilotně ověřeny tři vzdělávací programy mezigeneračního učení, které vznikly v projektu Senior 50+, který realizoval Národní pedagogický institut ČR (dříve Národní ústav pro vzdělávání) v letech 2005–2020.

Číst více...

Důležité odkazy

  • Co je EQAVET
  • Kontakt
  • GDPR
EQAVET
  • EQAVET
  • NPI ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00  Praha 1
Financováno Evropskou unií. Názory vyjádřené jsou názory autora a neodráží nutně oficiální stanovisko Evropské unie či Evropské výkonné agentury pro vzdělávání a kulturu (EACEA).  Evropská unie ani EACEA za vyjádřené názory nenese odpovědnost.
Všechna práva vyhrazena | 2025