Za kvalitu praktického vyučování, ať už probíhá na pracovištích školy, nebo zaměstnavatelů, odpovídá vždy ředitel či ředitelka školy. Jak nastavit kvalitní spolupráci školy a zaměstnavatele na praktickém vyučování? V tom vám pomůže soubor 14 kritérií, který vás provede problematikou kvalitní spolupráce od prvotního sepsání smlouvy o praktickém vyučování po sledování absolventů a absolventek.
Nastavením spolupráce školy a zaměstnavatele s pomocí 14 kritérií vytváříte studujícím ty nejlepší podmínky k tomu, aby získali profesní dovednosti, zkušenosti s pracovním procesem i klíčové kompetence a snadněji vstoupili na trh práce.
14 kritérií ke kvalitní spolupráci využijí pracovníci a pracovnice, kteří mají na starost praktické vyučování ve středních a vyšších odborných školách či ve firmách:
Soubor kritérií vám pomůže promyslet důležité aspekty praktického vyučování organizovaného ve spolupráci se zaměstnavateli, například:
Kritéria vám pomohou v různých fázích spolupráce školy a zaměstnavatele:
Seznam kritérií pro studijní a pracovní podmínky*:
*Z důvodu srozumitelnosti pro české uživatele se názvy kritérií pro studijní a pracovní podmínky liší od oficiálního překladu (Doporučení 153/2018).
Spolupráce škol a zaměstnavatelů je nutnou podmínkou kvalitního odborného vzdělávání a jeho efektivního napojení na trh práce. Pro oboustranně výhodnou a kvalitní spolupráci nabízíme přehled a popis 14 kritérií a také praktický návod a kontrolní seznam kroků pro zaměstnavatele.
Kritéria pro kvalitní spolupráci vycházejí z doporučení Rady EU a v ČR zahrnují především spolupráci mezi školou a zaměstnavateli v praktickém vyučování.