Máte-li shodu vedení firmy na tom, proč má smysl se školami spolupracovat, znáte benefity a víte, co od toho očekáváte, můžete se pustit do plánování.
Zamyslete se a sepište si:
Před jednáním se školou/školami si připravte body, které s vedením školy nebo pověřeným koordinátorem spolupráce školy a firem můžete probrat na úvodní schůzce:
DOPORUČENÍ A TIPY KE SMLUVNÍM UJEDNÁNÍM, kritérium 1.
Zrekapitulujte si výstupy, které jste na jednání se školou získali. Rozhodli jste se definitivně pro spolupráci? Ano.
Pokračujte v realizaci dalších kroků k nastartování spolupráce, tj. k přijetí žáků na vaše pracoviště. Pověřte své zaměstnance nebo externí spolupracovníky následujícími úkoly:
Kdo co dělá:
Nezbytnou součástí procesu realizace zajištění praktického vyučování na pracovištích firmy je vyhodnocení, které poskytne podklady pro určení oblastí, kde je potřeba dosáhnout zlepšení kvality a efektivnosti, a umožní firmě identifikovat míru zavedení dodatečných opatření. Vyhodnocení je užitečné jen v případě, že je následně převedeno do konkrétních cílů, které vedou k eliminaci slabých stránek.
Šablona dotazníku EQAVET (Kritéria kvalitní přípravy) vytvořená v projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV). Je součástí iMetodiky Nástroje a lidské zdroje pro zajištění kvality praktického vyučování SOŠ a SOU (Příloha č. 4).
Příklady situací, které nastaly
Návrh řešení
Nedostatečný počet instruktorů, směnný provoz
Odchod koordinátora spolupráce
Nedodržování pracovní doby – absence žáků
Nesplnění výukových cílů z důvodu navýšení sezónních zakázek
Zvýšený zájem žáků o absolvování praktického vyučování ve firmě
Co nám to přináší?
Má to smysl?
Vyplácí se nám spolupráce?
Co dělat lépe?
Co dělat jinak?
Co už nedělat?
Jak pokračovat dál?