Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Láká vás prodej na internetu? Staňte se specialistou internetového obchodu

  • Aktualizováno: 22. února, 2021

Česká republika je rájem e-shopů a online prodejen. Podle nejnovějších statistik bylo v lednu 2020 aktivních přes 40 000 e-shopů, což nás řadí mezi světovou špičku v množství e-shopů při přepočtu na množství obyvatel. Současná krize způsobená koronavirem k situaci ještě dopomohla. Kde jinde se dá sehnat vše od rohlíků přes ponožky až po sekačku trávy? No přece v e-shopech.

Není e-shop jako e-shop

Široká rozmanitost výběru a nabídky jednotlivých druhů zboží sama napovídá, že každý e-shop potřebuje své specifické nastavení. Od samotného webového rozhraní, přes technickou podporu, až po balení zboží a klientský servis. Malé e-shopy si často vystačí s jedním člověkem anebo s malým týmem lidí. Větší obchody se ale často potýkají s potřebami komplexního pokrytí znalostí a širokým rozhledem u klíčových pracovníků. Jedním z nich je i specialista internetového obchodu.

specialista internetoveho obchodu

Pozice internetového specialisty je velmi komplexní a je potřeba se orientovat v mnoha různorodých činnostech.

Čemu se jako specialista internetového obchodu budete věnovat?

V rámci pěti kompetencí profesní kvalifikace Specialista internetového obchodu si osvojíte dovednosti potřebné pro provoz e-shopu na všech úrovních. Díky tomu potom můžete své znalosti uplatnit na kterémkoliv sektoru. Mezi ty nejzajímavější dovednosti mohou patřit tyto:

Identifikace webových stránek – specialista internetového obchodu musí umět navrhnout vhodnou strukturu webového rozhraní, rozplánovat cestu zákazníka a vytvořit a uplatnit v praxi marketingový mix. Tato část je velmi kreativní a zaujme především lidi s estetickým cítěním, obchodním duchem nebo logickým myšlením.

Manipulace se zásobami – v sobě zahrnuje především vytvoření systému logistiky, pravidel přejímky zboží a jeho evidence. Jde o velmi důležitou složku celé infrastruktury e-shopu, na kterou je kladen velký důraz. Zde uplatníte především svůj smysl pro pořádek, pečlivost a systematičnost.

Jednání se zákazníky a zákaznický servis – zákazníka většinou nezajímá, jak má nebo nemá e-shop strukturovanou logistiku. Tedy jen do momentu, než nastane v jeho objednávce problém. A v tu chvíli přichází na řadu kvalitně vyškolený zákaznický servis, ideálně ovládající prvky krizové komunikace. Dobře zvládnutá komunikace s rozzlobeným klientem totiž může vést k tomu, že se z takového klienta stane nakonec ten nejvěrnější zákazník. A to je výzva každého pracovníka kvalitního zákaznického servisu. Skvěle se zde dají uplatnit komunikační dovednosti, prodejní schopnosti, ale i empatie a ochota naslouchat a aktivně řešit problémy.

Investice do získání této kvalifikace se vám může vrátit velmi rychle. V letošním roce se očekává nárůst dalších cca 10-15 % e-shopů, což v konkrétních číslech znamená očekávaný přírůstek cca 5000 nových elektronických obchodů. A pro každý z nich je kvalitní a vzdělaný personál nezbytný.

Vzdělávejte se a získejte profesní kvalifikaci

TIP: Chybí vám ještě některé znalosti ke zkoušce Specialista internetového obchodu? Najděte si vhodný kurz, ve kterém si osvojíte potřebné znalosti a dovednosti a díky kterému budete mít větší jistotu, že u zkoušky uspějete: www.vzdelavaniaprace.cz. Vzdělávací kurzy také nabízejí autorizované osobyJe fyzická nebo právnická osoba, které autorizující orgán přiznal právo ověřit zkouškou, zda si žadatel o kvalifikační osvědčení profesní kvalifikace skutečně osvojil všechny požadované kompetence. Autorizované osoby jsou podle své odbornosti evidovány v informačním systému NSK..

Vyberte si autorizovanou osobu, u které zkoušku z profesní kvalifikace složíte. Projděte si webové stránky, kontaktujte ji a podrobněji se zajímejte – o vše, co vás zajímá. Také doporučujeme ověřit si cenu kurzu, protože ta se bude u jednotlivých autorizovaných osob lišit.

Víte, co všechno musí umět specialista marketingu a jak se jím stát?

Obsah článku

#Rodičovská: 9. Jak si budovat profesní kontakty během rodičovské

Získejte náskok! STAS předpovídá trendy v dovednostech na trhu práce

Jak získat kvalifikaci art grafika a otevřít si dveře do světa designu

Jak získat profesní kvalifikaci či certifikát s finanční podporou Úřadu práce?

6 tipů, jak připravit vzdělávací kurz zakončený zkouškou z profesní kvalifikace

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}