Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Víte, co všechno musí umět specialista marketingu a jak se jím stát?

  • Aktualizováno: 30. listopadu, 2020

Možná jste si toho už také všimli. Velká část nabídek práce se točí okolo digitálních médií, správy sociálních sítí, PPC reklamy. Na jednu stranu to může znít jednoduše, na druhou je ale spousta úkolů a dovedností, které musí tito specialisté ovládat a zvládat. Jaké to konkrétně jsou?

Správa sociálních sítí

Správa sociálních sítí zní asi ze všech činností nejjednodušeji. Vždyť kdo by neuměl napsat příspěvek na facebook? A ještě si za to nechat platit – to zní jako práce snů! Ovšem psaní příspěvků je jen malá odnož všech úkolů, které pod správu sociálních sítí patří. V první řadě je potřeba vycházet z toho, že dobrý specialista marketingu ví, proč si zvolil k propagaci dané značky či firmy právě konkrétní sociální síť, jaké publikum s ní chce oslovit i jakým tónem a komunikačním stylem chce prezentaci vést. A tomu přizpůsobuje jednotlivé příspěvky. Ty by měly odrážet hodnoty značky i její brand. Ve stejném duchu jsou k textům laděny i obrázky nebo videa.

Mohlo by vás zajímat: Najděte uplatnění ve světě digitálních technologií

Znalost kompletního marketingového prostředí

marketing specialistaDobrý specialista marketingu ví, že sociální sítě jsou důležité, ale nejsou jediným komunikačním kanálem, jakým firma hovoří ke svým zákazníkům. Zná podstatu tržního hospodářství, umí vymezit podoby trhu a rozčlenit jej podle hledisek segmentace. Dokáže popsat důležitost propagace firmy a na základě znalostí o produktu a zaměření firmy popíše ideálního klienta a ušije mu poté propagaci na míru. Nemá problém vytvořit marketingový mix, tedy umí poskládat takový propagační koktejl, díky kterému pomáhá firmě zvyšovat zisky a prodeje. A jak pozná, že byl při sestavování mixu úspěšný? Díky analýze výsledků a vyhodnocení!

Analýzy a vyhodnocování

Jedna věc je připravit marketingový mix a naplánovat kampaň, druhá je zjistit, zda fungovala. Tato část práce je tak trochu „neviditelná“ pro oko laika, ovšem jde o nezanedbatelnou a klíčovou složku, kterou musí ovládat každý marketingový specialista. Součástí kvalitní analýzy je také správné sestavení dotazníku, jeho distribuce mezi potenciální klientelu a podrobné vyhodnocení.

Chcete být specialistou marketingu?

Práce marketingových specialistů vypadá jednoduše, ale jak jsme si právě ukázali, je zapotřebí mít širší rozhled, ovládat celou škálu dovedností a mít potřebné teoretické znalosti. Na druhou stranu, jde o práci velmi kreativní, inovativní, ve které můžete uplatnit svou nápaditost, originalitu a kromě toho tato pozice nabízí také velký prostor pro seberealizaci. Pokud vás tato pozice zaujala, je možné si v rámci Národní soustavy kvalifikací potvrdit odbornou kvalifikaci k tomuto povolání. Je dobré také zopakovat, že pozice marketingových specialistů (marketérů) jsou v současné době velmi poptávané a dá se s nimi prosadit jak v rámci zaměstnaneckého poměru, tak i na volné noze.

Doporučujeme: Jak se mění povolání asistenta/asistentky?

Obsah článku

#Rodičovská: 9. Jak si budovat profesní kontakty během rodičovské

Získejte náskok! STAS předpovídá trendy v dovednostech na trhu práce

Jak získat kvalifikaci art grafika a otevřít si dveře do světa designu

Jak získat profesní kvalifikaci či certifikát s finanční podporou Úřadu práce?

6 tipů, jak připravit vzdělávací kurz zakončený zkouškou z profesní kvalifikace

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}