Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Pozitivní atmosféra na pracovišti

  • Aktualizováno: 28. listopadu, 2022

Pro někoho zbytečnost, pro jiného základní kritérium výběru nové pozice. V práci trávíme velkou část našeho produktivního života, je tedy vhodné, aby zde vládla příjemná atmosféra, která nás nebude stresovat nebo nepříznivě působit na naše duševní, potažmo i fyzické zdraví. Pozitivní atmosféra, která na pracovišti panuje, má vliv na produktivitu práce, na soudržnost týmu i na celkový výkon zaměstnanců.

Jak poznáte, že to ve vašem týmu „drhne“?

Ne každý je obdařen vysokou senzitivitou vůči ovzduší na pracovišti. Přesto existuje několik typických projevů, které ukazují na to, že atmosféra mezi kolegy není ideální. Mezi ty nejčastější patří ticho a napětí mezi kolegy. Lidé spolu nekomunikují, a pokud už řeší nějaký pracovní problém, odpovědi bývají stručné, úsečné, krátké. Vládne zde letargie, lidé pracují pouze na zadaných úkolech bez chuti inovovat, projevovat vlastní nápady, chybí zde touha pracovat společně pro tým. Podobné ovzduší nenapomáhá ani kreativitě, což vede i k nízké produktivitě. Může se také objevovat vyšší míra absence, než dříve nebo než je průměr na jiných odděleních.

6 tipů pro tvorbu pozitivní atmosféry na pracovišti

Máte pocit, že to u vás na pracovišti není zrovna ideální a vnímáte, že je co zlepšovat? Následujících několik tipů vám pomůže změnit atmosféru – ale nebude to ze dne na den. Když však vytrváte, výsledky se nepochybně dostaví.

  1. Aby bylo možné něco řešit a začít pracovat na zlepšení atmosféry, je potřeba nejdříve o problému vědět. Nezavírejte tedy jako vedoucí pracovník oči před atmosférou v týmu či kanceláři a včas podnikejte kroky k žádoucím změnám a řešení problému.
  2. Ptáte se svých kolegů na jejich osobní pocity a názor na atmosféru v podniku? Pokud ne, začněte. A jestli máte pocit, že je osobní dotazování nevhodné, využijte anonymních zpětných vazeb a dotazníků.

Přečtete si také: Sebereflexe – jak vám pomůže v kariéře?

  1. Do řešení problému zahrňte kolegy, nadřízené i podřízené. Je potřeba, aby s výsledným návrhem souhlasili lidé na pracovních pozicích na všech úrovních, jinak může nastat pocit, že bylo řešení přiděleno povinně. A to pozitivní atmosféru zrovna nepodpoří.
  2. Vyčleňte manažerům či vedoucím úseků čas na vzdělávání se v problematice psychologie práce a firemní kultury. Pro podřízené a kolegy připravte teambuildingové aktivity, které tým stmelí.
  3. Obvykle je to právě vedení, které je zodpovědné za emocionální klima ve firmě. Přesvědčte je, že právě oni musí jít příkladem.
  4. Podpořte vzájemnou neformální komunikaci mezi zaměstnanci. Uspořádejte alespoň dvakrát do roka nějakou firemní společenskou akci – vánoční večírek, sportovní dopoledne, společný výlet, klidně i s rodinami. Je to nejlepší cesta ke sblížení zaměstnanců a zlepšení jejich vzájemných vztahů.

A jak to máte na pracovišti vy? Vládne u vás kolegialita a dobrá atmosféra, nebo je co zlepšovat?

Chyby nejsou špatné – poučte se z nich!

Obsah článku

#Rodičovská: 9. Jak si budovat profesní kontakty během rodičovské

Získejte náskok! STAS předpovídá trendy v dovednostech na trhu práce

Jak získat kvalifikaci art grafika a otevřít si dveře do světa designu

Jak získat profesní kvalifikaci či certifikát s finanční podporou Úřadu práce?

6 tipů, jak připravit vzdělávací kurz zakončený zkouškou z profesní kvalifikace

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}