Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Marketingový plán v podnikání – proč ho mít, kdo ho vytvoří a co by měl obsahovat?

  • Aktualizováno: 28. listopadu, 2022

Začátky podnikání mohou být těžké. Stejně tak ale může i u zaběhnutého byznysu nastat situace, kdy je potřeba začít o sobě dávat více vědět a shánět nové klienty. Jak se ale pustit do reklamy? Jak vybrat vhodný kanál pro můj obor a kolik mě to bude stát? To jsou všechno otázky, které byste si měli zodpovědět ještě před tím, než se do propagace pustíte. Pomůže vám s tím marketingový plán.

Co je to marketingový plán?

Marketingový plán je soupis aktivit, který popisuje jednotlivé marketingové kroky a způsoby reklamy pro následující období – obvykle rok, ale u velkých projektů může být hlavní plán rozepsán i na delší dobu. Správně vytvořený plán by měl vytyčovat konkrétní podnikatelské aktivity, které budou využité pro dosažení marketingových cílů v tomto časovém horizontu.

Přečtěte si: Víte, co všechno musí umět specialista marketingu a jak se jím stát?

Komu by neměl chybět?

Marketingový plán by neměl chybět žádnému podnikateli a podnikatelce. Je to zásadní dokument, který říká co, kdy a jak provádět v oblasti reklamy, navazování kontaktů či prodejních kampaní. Dokonce i začínající podnikatelé by při tvorbě svého podnikatelského plánu měli myslet na detailní rozpracování marketingového plánu pro svůj první podnikatelský rok. Bez konkrétních vytyčených cílů, jako jsou počet získaných klientů, výdaje na propagaci, vytipování kanálů, kterými bude propagace ke klientům proudit, časová náročnost, lidské zdroje apod., sice mnoho podnikatelů s propagací začne, ale brzy narazí na problémy. Neví, jakou částku na reklamu vyčlenit, mohou být překvapeni, že zabere mnohem více času, než se původně zdálo, anebo vůbec nedokážou vyhodnotit efektivitu zvolené cesty.

Kdo mi s tvorbou plánu pomůže?

Příprava jednoduchého plánu vám zabere několik hodin a zvládnete si jej s pomocí volně dostupných šablon (viz níže) zpracovat i sami. Pokud ale jste marketingem zcela nepolíbení anebo zpracováváte větší projekt, vyplatí se investovat do konzultace s odborníkem či si jej rovnou najmout na vypracování celého plánu. Člověk, který má v marketingu zkušenosti, vám pomůže vytvořit efektivní cestu, kterou se můžete vydat. Ušetříte si tak mnoho času i peněz testováním kroků a možností, které by nemusely vést k požadovanému výsledku.

3 osvědčené šablony

Na internetu je k dispozici celá řada návrhů, vzorů a šablon, podle kterých lze marketingový plán vytvořit. Vytipovali jsme 3 ověřené zdroje a materiály, které můžete využít jako inspiraci:

Madla Čevelová – https://www.cevelova.cz/marketingovy-plan/

Malá marketingová – https://www.malamarketingova.cz/sablony/vzor-marketingovy-plan/

Vím víc – https://www.vimvic.cz/clanek/uspesny-marketingovy-plan-krok-po-kroku

Všechny uvedené odkazy se věnují tvorbě a šablonám, ale můžete si všimnout, že každý využívá jiného pohledu na věc. Někdy je důležité si „jen“ umístit všechny vaše myšlenky na papír a ostatní se už vykrystalizuje, jindy je potřeba utvořit opravdu podrobný soupis na sebe navazujících kroků, aby vše proběhlo tak, jak má. Nenechte se ale odradit. I když to vypadá jako velká námaha, opak je pravdou. Dobře vytvořená struktura vám naopak mnoho práce ušetří v průběhu celého roku, i podnikání.

Láká vás prodej na internetu? Staňte se specialistou internetového obchodu

Obsah článku

7 nových profesních příležitostí: profesní kvalifikace reagují na trh práce

#Rodičovská: 9. Jak si budovat profesní kontakty během rodičovské

Získejte náskok! STAS předpovídá trendy v dovednostech na trhu práce

Jak získat kvalifikaci art grafika a otevřít si dveře do světa designu

Jak získat profesní kvalifikaci či certifikát s finanční podporou Úřadu práce?

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}