Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Jak se stát nákupčím pro internet, multimédia a nová média a v čem je největší lákadlo této profese? 

  • Aktualizováno: 16. února, 2023

Pozice nákupčího je známá všem z oblasti obchodu i služeb. Nákupčí se stará o zajištění oblasti dodávek materiálu, surovin, strojů či zboží. Během své práce připravuje nejrůznější poptávková řízení, vybírá dodavatele a dohlíží na průběh a výsledek celého nákupního procesu. K čemu je tedy dobrý nákupčí pro internet, když tam žádné zboží nenakupuje? O tom si povíme v dnešním článku – a také o tom, že tato pozice se stává čím dál poptávanější.

Kdo je nákupčí pro internet, multimédia a nová média a jak se jím stát?

Jaké základní náplně práce vykonává nákupčí, již víme. Co je ale úkolem nákupčího pro tak specifickou oblast, jako je internet, digitální média a multimédia? Ačkoliv obsah nákupu je odlišný, podstata je totožná. Úkolem nákupčího je primárně nakupovat reklamu ve výše uvedených médiích, což vyžaduje komplexní přehled o možnostech na těchto platformách.

Mohlo by vás zajímat: Sebereflexe – jak vám pomůže v kariéře?

Stát se takto specializovaným profesionálem není díky Národní soustavě kvalifikací nic těžkého. Od roku 2020 je možné se na tuto pozici kvalifikovat a získat tak osvědčení opravňující k výkonu tohoto povolání. Všechny detailní specifikace, včetně autorizovaných osob, u kterých je možno složit závěrečnou zkoušku, najdete ZDE.

Výběr vhodných míst a času pro umístění reklamního sdělení

Základním krokem při domlouvání zakázky s klientem, resp. při počátku řešení daného zadání je zmapování aktuální situace. Nákupčí musí mít přehled o tom, kdo je zákazníkem daného klienta a kam bude tudíž nejvhodnější reklamu umístit. Musí také dobře zvolit čas, během kterého se reklama bude v digitálních médiích zobrazovat. Toto je zásadní rozdíl oproti reklamním sdělením statickým, které můžeme nalézt např. na billboardech nebo v časopisech a tištěných médiích.

Zpracování plánu nákupu internetových médií podle zadání klienta

Následným krokem po základní analýze je samotný nákup vhodných platforem. Nákupčí musí zpracovat detailní a komplexní plán pro dané zadání a zdůvodnit výběr médií i časů umístěných jednotlivých reklam i celé kampaně.

Zpracování rozpočtů nákupů internetových médií

Po vytvoření základního plánu nastává zásadní část práce – doladit rozpočet a vyjednat nákupy zvolených médií a vyjednat ceny. Během kvalifikační zkoušky se podrobně testují tyto obchodnické schopnosti pomocí praktického předvedení. Nákupčí musí být schopen pohotově a asertivně jednat o ceně, musí umět pracovat s argumenty, vyjednávat ceny i slevy.

Orientace v odborném prostředí a získávání aktuálních dat

Nová a digitální média i internet jako takový prochází velmi rychlým progresem a zákonitosti, které platily ještě před pár měsíci už nyní platit nemusí. Nákupčí tak musí být neustále v kontaktu s novými trendy, sledovat nové formy reklamy a jejich možností na těchto platformách, musí držet krok s dobou a sledovat nejnovější trendy nejen u nás, ale i v zahraničí. Je proto více než nutné umět se orientovat v odborných pojmech a názvosloví. I tyto schopnosti jsou testovány a ověřovány během zkoušky z profesní kvalifikace.

Pozor: každý den píšete svůj životopis – na sociálních sítích

Obsah článku

Jak se stát autorizovanou osobou v oblasti užitého umění? Zkoušet můžete budoucí 3D herní animátory nebo grafičky videoher

Dostali jste úkol během výběrového řízení? V dnešní době nic neobvyklého

Jak se stát instruktorem/instruktorkou dětského plavání?

EET již není povinná – Národní soustava kvalifikací zrevidovala profesní kvalifikace

5 základních pravidel klientské komunikace aneb Stále platí, že zákazník má vždy pravdu?

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2023

Vítejte na novém portálu
Vzdělávání a práce. 

Web se aktuálně nachází v testovací fázi, omluvte prosím dočasnou neúplnost všech dat.

Na rozvoji intenzivně pracujeme.