Možná jste si toho už také všimli. Velká část nabídek práce se točí okolo digitálních médií, správy sociálních sítí, PPC reklamy. Na jednu stranu to může znít jednoduše, na druhou je ale spousta úkolů a dovedností, které musí tito specialisté ovládat a zvládat. Jaké to konkrétně jsou?
Správa sociálních sítí
Správa sociálních sítí zní asi ze všech činností nejjednodušeji. Vždyť kdo by neuměl napsat příspěvek na facebook? A ještě si za to nechat platit – to zní jako práce snů! Ovšem psaní příspěvků je jen malá odnož všech úkolů, které pod správu sociálních sítí patří. V první řadě je potřeba vycházet z toho, že dobrý specialista marketingu ví, proč si zvolil k propagaci dané značky či firmy právě konkrétní sociální síť, jaké publikum s ní chce oslovit i jakým tónem a komunikačním stylem chce prezentaci vést. A tomu přizpůsobuje jednotlivé příspěvky. Ty by měly odrážet hodnoty značky i její brand. Ve stejném duchu jsou k textům laděny i obrázky nebo videa.
Mohlo by vás zajímat: Najděte uplatnění ve světě digitálních technologií
Znalost kompletního marketingového prostředí
Dobrý specialista marketingu ví, že sociální sítě jsou důležité, ale nejsou jediným komunikačním kanálem, jakým firma hovoří ke svým zákazníkům. Zná podstatu tržního hospodářství, umí vymezit podoby trhu a rozčlenit jej podle hledisek segmentace. Dokáže popsat důležitost propagace firmy a na základě znalostí o produktu a zaměření firmy popíše ideálního klienta a ušije mu poté propagaci na míru. Nemá problém vytvořit marketingový mix, tedy umí poskládat takový propagační koktejl, díky kterému pomáhá firmě zvyšovat zisky a prodeje. A jak pozná, že byl při sestavování mixu úspěšný? Díky analýze výsledků a vyhodnocení!
Analýzy a vyhodnocování
Jedna věc je připravit marketingový mix a naplánovat kampaň, druhá je zjistit, zda fungovala. Tato část práce je tak trochu „neviditelná“ pro oko laika, ovšem jde o nezanedbatelnou a klíčovou složku, kterou musí ovládat každý marketingový specialista. Součástí kvalitní analýzy je také správné sestavení dotazníku, jeho distribuce mezi potenciální klientelu a podrobné vyhodnocení.
Chcete být specialistou marketingu?
Práce marketingových specialistů vypadá jednoduše, ale jak jsme si právě ukázali, je zapotřebí mít širší rozhled, ovládat celou škálu dovedností a mít potřebné teoretické znalosti. Na druhou stranu, jde o práci velmi kreativní, inovativní, ve které můžete uplatnit svou nápaditost, originalitu a kromě toho tato pozice nabízí také velký prostor pro seberealizaci. Pokud vás tato pozice zaujala, je možné si v rámci Národní soustavy kvalifikací potvrdit odbornou kvalifikaci k tomuto povolání. Je dobré také zopakovat, že pozice marketingových specialistů (marketérů) jsou v současné době velmi poptávané a dá se s nimi prosadit jak v rámci zaměstnaneckého poměru, tak i na volné noze.
Doporučujeme: Jak se mění povolání asistenta/asistentky?