Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
EQAVET
Search
  • Hlavní stránka
  • Co je EQAVET
  • Kvalita v odborném vzdělávání
  • Příklady dobré praxe
  • O nás
Menu
  • Hlavní stránka
  • Co je EQAVET
  • Kvalita v odborném vzdělávání
  • Příklady dobré praxe
  • O nás

Příklady dobré praxe

EQAVET se snaží zprostředkovávat zkušenosti, zajímavé a inovativní přístupy ke vzdělávání. V příkladech dobré či inspirativní praxe najdete zajímavé podněty a nápady pro vaši práci.

Příklady využití cyklu kvality v odborném vzdělávání v evropských zemích najdete na www.eqavet.eu.

Moravskoslezský kraj testuje komplexní přístup k hodnocení škol

Model hodnocení škol v Moravskoslezském kraji má pomoci zvyšovat kvalitu vzdělávání a podpořit školy v řešení problémů. Na jeho vývoji se podílí více než 80 středních škol.
https://vzdelavaniaprace.cz/eqavet/moravskoslezsky-kraj-testuje-komplexni-pristup-k-hodnoceni-skol/

Lídři modulárního odborného vzdělávání sdílejí zkušenosti

Modularizace vzdělávacích programů není jen teorie, ale osvědčená praxe. Na setkáních projektu EQAVET se představily školy z Brna a Sezimova Ústí, které tento přístup s úspěchem rozvíjejí.
https://vzdelavaniaprace.cz/eqavet/lidri-modularniho-odborneho-vzdelavani-sdileji-zkusenosti/

Školní manažer kvality: co přispívá k lepší odborné škole?

„U nás žáci prezentují za odměnu,“ říká manažer pro kvalitu na střední odborné škole, kde se stalo zajišťování kvality prioritou. Co lze udělat pro to, aby absolventi na svou školu vzpomínali v dobrém a uchazeči v ní viděli perspektivu?

Odborné školy hrají klíčovou roli v přípravě mladých lidí na profesní život a musí neustále reagovat na měnící se potřeby trhu práce. K naplnění těchto očekávání mohou přispět opatření ke zvyšování kvality. Příklad dobré praxe nacházíme na Střední odborné škole a gymnáziu ŠKOLA EU PRAHA, jejíž nástroje pro efektivní řízení a pravidelné evaluační aktivity ocenila Česká školní inspekce.
https://vzdelavaniaprace.cz/eqavet/skolni-manazer-kvality-co-prispiva-k-lepsi-odborne-skole/

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum středních odborných škol

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Intenzivněji však spolupracují naopak učitelé na veřejných školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.
vzdelavaniaprace.cz/eqavet/ke-spolupraci-vice-tihnou-zacinajici-ucitele-i-soukrome-skoly

Projekt IPs DATA: Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR

Projekt si klade za cíl vytvářet podklady nejen pro hodnocení kvality a efektivity vzdělávání a vzdělávací soustavy na všech stupních, ale také pro přijímání efektivních vzdělávacích politik a intervencí na různých úrovních řízení vzdělávání. Zejména pak usiluje o vybudování kvalitní datové základny, která umožní realizovat vzdělávací analýzy. Reaguje tak na nedostatečné využívání dat, která má MŠMT k dispozici, a na chybějící nebo nesystematizované propojení s dalšími resortními organizacemi (konsolidace datové politiky MŠMT a ČŠI, NPI ČR, CZVV aj.). Vzdělávací analýzy následně pomohou při rozhodování o směřování vzdělávací politiky na základě dat a na základě expertních znalostí. Nedílnou součástí tohoto přístupu je dále vybudování nového Informačního systému vzdělávání. Projekt, financovaný z OP JAK, realizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Českou školní inspekcí (2023–2027).
www.edu.cz/podpora-skol/projekty-op-jak/ips-data/

Průvodce strategickým a akčním plánováním

Projekt Metodická podpora akčního plánování (P-AP) byl financován z prostředků OP VVV a trval od prosince 2021 do listopadu 2023. Propojil týmy pro akční plánování z projektů P-KAP (Podpora krajského akčního plánování) a SRP (Strategické řízení a plánování ve školách a v územích).

V projektu vznikl Jednotný model akčního plánování, který usiluje o zvýšení kvality i naplňování strategických i akčních cílů na všech úrovních vzdělávacího systému.

Zajímá vás, jak strategicky řídit a plánovat na úrovni školy, kraje i území? Nebo kde najít vhodné datové zdroje pro tvorbu strategických dokumentů? Nahlédněte do online Průvodce strategickým a akčním plánováním: orgpad.info/s/XBq1IBi_ZBe.

Podpora krajského akčního plánování (P-KAP)

Sebrané příklady z let 2016–2021 byly v projektu tříděny a publikovány tematicky podle tzv. oblastí intervencí. Příklady inspirativní praxe v oblasti Odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli najdete na webu projektu na stránce podpora-odborneho-vzdelavani-vcetne-spoluprace-skol-a.html, příklady z oblasti Rozvoj kariérového poradenství jsou uveřejněné na stránce rozvoj-karieroveho-poradenstvi.html, příklady z oblasti intervence Podpora kompetencí k iniciativě, kreativitě a podnikavosti najdete na podpora-kompetenci-k-podnikavosti-a-kreativite.html.

Hlavní rozcestník

  • Co je EQAVET
  • Kvalita v odborném vzdělávání
  • Příklady dobré praxe
  • O nás

Důležité odkazy

  • GDPR
  • Kontakt
  • Ke stažení
EQAVET
  • EQAVET
  • NPI ČR
  • Senovážné náměstí 25, 110 00 Praha 1
Financováno Evropskou unií. Názory vyjádřené jsou názory autora a neodráží nutně oficiální stanovisko Evropské unie či Evropské výkonné agentury pro vzdělávání a kulturu (EACEA).  Evropská unie ani EACEA za vyjádřené názory nenese odpovědnost.
Všechna práva vyhrazena | 2025