Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

3 typy pracovních pohovorů – a co vás na nich čeká?

  • Aktualizováno: 26. června, 2021

Někdy se jen řekne: „Uvidíme se na pracovním pohovoru“, ale co to vlastně znamená? Na jaké druhy pohovorů můžete narazit a jak se na každý z nich připravit?

Formální pracovní pohovor

Na tento typ pohovoru narazíte velmi často u profesí, jakými jsou např. účetní, kontrolor, práce v sociálních službách apod. Součástí formálního rozhovoru obvykle bývá osobní rozhovor, kterého se účastní přímý nadřízený budoucího zaměstnance nebo i majitel firmy či podniku – především jde-li o výše postavené pozice. Na tomto typu pohovoru se od vás očekává především profesionalita, odborné znalosti a často i zkušenosti.

Dejte důraz na vhodné oblečení – u žen to může být kostýmek nebo sukně a vkusná halenka. Nehodí se příliš vysoké podpatky, velký výstřih nebo krátká sukně. U mužů je ideální oblek nebo alespoň sako a košile.

Neformální pracovní pohovor

Téměř opakem formálního způsobu vedení pohovoru je stále oblíbenější neformální způsob poznávání budoucích zaměstnanců. Tento styl je typický především pro mladší firmy a firmy, které se věnují moderním a rychle se rozvíjejícím odvětvím. Často se s nimi můžete setkat u IT firem, mezinárodních společností nebo módních řetězců. Důraz je při pohovorech kladen na autenticitu a osobnost uchazeče. Nejde ani tak o individuální znalosti nebo odbornost, ale důležitější bývá schopnost spolupráce a zapadnutí do týmu současných zaměstnanců. Neformální atmosféra totiž panuje nejen při pohovoru, ale i na budoucím pracovišti.

Pokud jde o vhodný oděv, tak zde pravidla tak striktní nejsou. Právě naopak je vhodné dorazit ve svém oblíbeném oblečení, které podtrhne vás a váš styl. Na neformální pohovor je tak možné dorazit třeba v džínách a tričku, nebo sukni a teniskách.

Pohovor organizovaný Assessment centrem

Jedním z moderních způsobů výběru nových zaměstnanců je také využití metody tzv. Assessment centra. Tento způsob je velmi objektivní, protože je založený na pečlivě připravených úlohách, za které uchazeči získávají body nebo jsou jinak škálování. Obvyklé je také to, že kromě zjišťování vašich osobnostních předpokladů se testuje i vaše práce ve skupině. Na pohovoru tohoto typu tak plníte i skupinové úkoly, které jsou poté vyhodnoceny. Metody Assessment centra se využívá u pozic s velkými nároky na kompetence a zodpovědnosti. Jde tak o pozice řídících pracovníků, vysoce postavených manažerů a vedoucí velkých týmů.

Během Assessment centra budete plnit řadu úkolů. Jde o simulace běžných pracovních situací, kterými se testuje způsobilost uchazečů zvládat je, protože se s nimi budou běžně na této pozici potkávat.

Je vhodné obléknout se elegantně a vkusně, ale zároveň pohodlně, protože některé úkoly mohou být i velmi netradiční. Nebo jste už někdy na pohovoru přesouvali nábytek v místnosti a stavěli z něj chýši pro celou vaši skupinu?

Zajímavost: Portál www.vzdelavaniaprace.cz vám umožňuje vyhledat si vzdělávací kurz, zkoušku u autorizované osobyJe fyzická nebo právnická osoba, které autorizující orgán přiznal právo ověřit zkouškou, zda si žadatel o kvalifikační osvědčení profesní kvalifikace skutečně osvojil všechny požadované kompetence. Autorizované osoby jsou podle své odbornosti evidovány v informačním systému NSK. i volná pracovní místa.

https://vzdelavaniaprace.cz/tyhle-dovednosti-jsou-na-pracovnim-trhu-nejzadanejsi/

Obsah článku

#Rodičovská: 9. Jak si budovat profesní kontakty během rodičovské

Získejte náskok! STAS předpovídá trendy v dovednostech na trhu práce

Jak získat kvalifikaci art grafika a otevřít si dveře do světa designu

Jak získat profesní kvalifikaci či certifikát s finanční podporou Úřadu práce?

6 tipů, jak připravit vzdělávací kurz zakončený zkouškou z profesní kvalifikace

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}