Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Pracovník/pracovnice turistického informačního centra

profesní kvalifikace

O profesní kvalifikaci

Pracovník turistického informačního centra zajišťuje jeho provoz a poskytuje komplexní informační servis a poradenství místním občanům a návštěvníkům regionu nebo turistické oblasti o všech službách souvisejících s cestovním ruchem. Mezi další dovednosti patří vyřizování korespondence, prezentování a propagace daného místa. Při vedení skupin a provádění výkladu uplatňuje techniku průvodcovské činnosti. Využívá znalostí zeměpisu cestovního ruchu v České republice a znalostí o životním prostředí. Ve všech činnostech uplatňuje profesní jednání, ústní a písemnou komunikaci v českém i cizím jazyce.

Autorizované osoby

Odborné kompetence

Poskytování informačních služeb
4. úroveň
Prodej suvenýrů, informačních a doplňkových materiálů
4. úroveň
Komunikace s klienty turistického informačního centra
4. úroveň
Vyřizování korespondence
4. úroveň
Prezentování a propagace místa
4. úroveň
Aplikace znalostí historie a dějin kultury v České republice ve vztahu k cestovnímu ruchu
4. úroveň
Využívání znalostí zeměpisu cestovního ruchu v České republice
4. úroveň
Aplikace znalostí o životním prostředí ve vztahu k cestovnímu ruchu
4. úroveň
Interpretace podrobných tematických znalostí reálií a specifik v cestovním ruchu v ČR
4. úroveň
Příprava výkladu průvodce a nabídky průvodcovských služeb
4. úroveň
Vedení skupiny
4. úroveň
Provádění výkladu
4. úroveň
Zohledňování osob se speciálními potřebami při výkonu práce v cestovním ruchu
4. úroveň
Orientace v technikách služeb cestovního ruchu a jejich využití v praxi
4. úroveň
Uplatňování profesního jednání a komunikace
4. úroveň
Ústní komunikace v cizím jazyce při výkonu práce v cestovním ruchu
4. úroveň
Písemná komunikace v cizím jazyce při výkonu práce v cestovním ruchu
4. úroveň
Platnost standardu od: 21.10.2022
Platnost standardu do: neomezeně
Kvalifikační úroveň: 4
Autorizující orgán: Ministerstvo pro místní rozvoj
Skupina oborů: Gastronomie, hotelnictví a turismus

Povolání: 

Pracovník turistického informačního centra
Kód: 65-027-M
Více na narodnikvalifikace.cz

Seznam profesních kvalifikací

Projděte si seznam profesních kvalifikací. Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte v rámci Národní soustavy kvalifikací jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Zjistěte, jak se přihlásit ke zkoušce a kde získáte informace o tom, kdo vás vyzkouší.

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace. Pro které toto platí a kde si znalosti a dovednosti nechat ověřit?

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}