Zajištění kvality praktického vyučování je nezbytné pro zvyšování atraktivity, efektivity a důvěryhodnosti středního a vyššího odborného vzdělávání, které přináší benefity nejen žákům a školám, ale také zaměstnavatelům a jejich zástupcům (komorám, cechům, asociacím, atd.), vytváří také bezpečné prostředí pro žáka a zlepšuje kulturu kvality organizací (škol i zaměstnavatelů). Nástroje, které vám nabízíme k využití, se opírají o cyklus zajišťování kvality a byly ověřeny na 17 vybraných středních odborných školách v podzimních měsících roku 2022.
Checklist je v souladu s evropským rámcem pro zajišťování kvality EQAVET (v souladu s Doporučením Rady EU o odborném vzdělávání z 24. 11. 2020 o odborném vzdělávání a přípravě pro udržitelnou konkurenceschopnost, sociální spravedlnost a odolnost, č.417/2020), vede školy k využívání cyklu kvality a současně reflektuje Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání České školní inspekce určení pro SŠ.
Reflektuje platnou legislativu ČR (zejména školský zákon, zákoník práce, zákon o specifických zdravotních službách, vyhlášky o středním a o vyšším odborném vzdělávání, atd. a vychází rovněž ze 14 kritérií pro studijní a pracovní podmínky viz. Jak na kvalitní spolupráci škol a zaměstnavatelů a je tak v souladu s Doporučením Rady EU ze dne 15. března 2018 o Evropském rámci pro kvalitní a efektivní učňovskou přípravu (2018/C 153/01).
Checklist reflektuje platnou legislativu ČR (zejména školský zákon, zákoník práce, zákon o specifických zdravotních službách, vyhlášky o středním a o vyšším odborném vzdělávání, atd. a vychází rovněž ze 14 kritérií pro studijní a pracovní podmínky viz. Jak na kvalitní spolupráci škol a zaměstnavatelů a je tak v souladu s Doporučením Rady EU ze dne 15. března 2018 o Evropském rámci pro kvalitní a efektivní učňovskou přípravu (2018/C 153/01).
Je v souladu s evropským rámcem pro zajišťování kvality EQAVET (v souladu s Doporučením Rady EU o odborném vzdělávání z 24. 11. 2020 o odborném vzdělávání a přípravě pro udržitelnou konkurenceschopnost, sociální spravedlnost a odolnost, č.417/2020).
Evaluační nástroj je určen k hodnocení podmínek, které jsou rozhodující pro to, aby žáci dosahovali plánovaných a očekávaných výsledků učení v průběhu praktického vyučování. Reflektuje platnou legislativu ČR (Školský zákon, Zákoník práce, Zákon o specifických zdravotních službách, vyhlášky o středním a o vyšším odborném vzdělávání atd.), vychází z vybraných kritérií pro studijní a pracovní podmínky, je v souladu s Doporučením Rady EU ze dne 15. března 2018 o Evropském rámci pro kvalitní a efektivní učňovskou přípravu (2018/C 153/01), je v souladu s evropským rámcem pro zajišťování kvality EQAVET, i s „Kritérii hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání“ ČŠI pro SŠ a VOŠ.
Jde o nástroj, který je pomůckou pro:
Využívání nástroje usnadňuje školám a zástupcům zaměstnavatelů (dalším sociálním partnerům) monitorování a zkvalitňování praktického vyučování.