Nahlásit chybu
Navrhnout vylepšení
Search
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt
Menu
  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách z NSK
  • Pro autorizované osoby
  • Živnosti a profesní kvalifikace
  • Kontakt

Time management aneb jak být pánem svého času

  • Aktualizováno: 20. července, 2020

Pracovních i osobních povinností přibývá, ale den má stále jen 24 hodin. Není divu, že spolu s rostoucím tempem života získávají na popularitě otázky, jako je efektivní řízení času (time management) a organizace práce. Jak zorganizovat práci a uspořádat úkoly, abychom vše zvládli s klidem a včas?

Takhle určitě ne

Abychom neztráceli drahocenný čas, měli bychom se v práci vyhnout:

  • oraganizace_casProcházení Facebooku a sociálních sítí obecně. Toto neproduktivní chování nám neumožňuje odpočívat, ale jedná se o nežádoucí rozptýlení, které pohlcuje potřebné minuty, které mohou být použity pro profesní povinnosti.
  • Příliš častým přestávkám. Je lepší mít v práci jednu nebo dvě větší přestávky, než více menších přestávek. Během nich bychom se měli soustředit na odpočinek, to znamená – v případě kancelářské práce – vstávání od počítače, narovnání postavy, vycházka na krátkou procházku na chodbě nebo pro jídlo. Pokud je to možné, je dobré jít ven a užít si čerstvého vzduchu.
  • Nepořádku na stole a v počítači.  Řád v bezprostředním okolí pomáhá efektivněji plnit pracovní povinnosti. V uspořádaných složkách na ploše nebo na stole najdete dokumenty rychleji a snáze.

Pro podnikatele je velmi důležitý time management a organizace práce, protože klient nepočká. Chcete být sám sobě šéfem? Láká vás práce s realitami? Chyťte se příležitosti. Trh s realitami roste, proto toho teď můžete využít. Doplňte si potřebné vzdělání a získejte živnostenské oprávnění.

5 tipů pro efektivnější řízení času

  1. Stanovte si cíle/úkoly, kterých chcete dosáhnout/splnit. Pak budete totiž vědět, na co se zaměřit.
  2. Určete si čas potřebný k dokončení jednotlivých úkolů.
  3. Vytvořte si plán činností s přihlédnutím k jejich prioritám, systematizujte seznam úkolů od nejnaléhavějších po ty, které mohou čekat. Pokud máte čas, nastavte úkoly podle úrovně obtížnosti a začněte tím nejsložitějším a končete nejjednodušším.
  4. Také si můžete úkoly rozdělit do kategorií: důležité spěchá, důležité nespěchá, nedůležité spěchá a nedůležité nespěchá. Zařadili jste i do poslední kategorie nějaký úkol? Pak zvažte, zda se mu chcete opravdu věnovat.
  5. Buďte přesní. Přečtěte si instrukce důkladně a opakovaně, zkontrolujte požadavky nadřízeného, důkladně zkontrolujte obsah e-mailu nebo znovu přečtěte zprávu před konečným odesláním a nakonec opravte překlepy. To vše snižuje riziko možných oprav, či dokonce zahájení stejné činnosti znova.
  6. Nedovolte, aby vás někdo rušil, když se potřebujete soustředit na úkol. Nepracujeme ve vakuu, a proto se často stává, že někdo od nás něco potřebuje. V této situaci však stojí za to určit, zda je to nouzová situace a naše odpověď je nezbytná okamžitě, nebo může problém počkat, až budeme hotovi s aktuálním úkolem.

(Ne)digitální pomocníci

Seznamy

to_do_listNejoblíbenějším a nejjednodušším nástrojem pro řízení času a plánování práce je samozřejmě nenahraditelné duo – list papíru a pero. Pro ty, kteří však úspěšně ztratí všechny papírové seznamy, doporučujeme elektronické aplikace, které poskytují přístup k poznámkám v telefonu i počítači. Nástrojů, které umožňují vytvářet seznamy rychle a pohodlně, je samozřejmě velké množství.

Trello, Asana

Jedná se o dobře známé programy řízení projektů, které lze použít samostatně i pro práci ve skupině. Aplikace vám umožní vytvořit mnoho projektů, které jsou rozděleny na menší úkoly. Výhodou je schopnost přiřadit lidem konkrétní úkoly, přidat termíny, priority, komentáře nebo soubory.

Google kalendář

Díky nedávným změnám Kalendář Google nejenže vypadá lépe, ale také nabízí mnoho dalších zajímavých funkcí. Můžeme pozvat hosty na akci, přidat umístění, popis, grafiku, odkazy a přílohy, což je užitečné i v případě projektových schůzek.

Evernote

Evernote je klasika. Tato aplikace má mnoho funkcí – můžeme v ní dělat poznámky a přidávat štítky, sdílet poznámky s ostatními lidmi nebo vystřihávat fragmenty článků z webu. Velkým plusem je synchronizace poznámek na všech zařízeních.

Mohlo by vás také zajímat: 5 tipů, jak zvládnout home office

Získejte náskok! STAS předpovídá trendy v dovednostech na trhu práce

Jak získat kvalifikaci art grafika a otevřít si dveře do světa designu

Jak získat profesní kvalifikaci či certifikát s finanční podporou Úřadu práce?

6 tipů, jak připravit vzdělávací kurz zakončený zkouškou z profesní kvalifikace

#Rodičovská: 8. Flexibilní práce pro rodiče? Získejte digitální dovednosti

Seznam profesních kvalifikací

Víte, jaké dovednosti musíte pro danou kvalifikaci prokázat?

Informace pro školy

Víte, že jako škola máte jisté výhody při získávání autorizací?

Vše o zkouškách

Jak se přihlásit a kde získat informace o zkoušce?

Pro autorizované osoby

Kdo je to autorizovaná osoba a jaké výhody má získání autorizace?

Kvalifikace a živnosti

U řady živností je podmínkou k jejímu získání určitá kvalifikace.

Přihlaste se k odběru našich novinek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur dela more etc fore lorela ido, soredum foresta logika portala consore mio de la porte sorte forte.

Hlavní menu

  • Úvodní stránka
  • Seznam profesních kvalifikací
  • Kontakt

Hlavní rozcestník

  • Informace pro školy
  • Vše o zkouškách
  • Pro autorizované osoby
  • Kvalifikace a živnosti

Důležité odkazy

  • Aktuální články
  • GDPR
  • Převodník ÚPK a živností
  • Převodník PK pro splnění MZK
  • Národní pedagogický institut ČR
  • Senovážné náměstí 25
  • 110 00 Praha 1
Všechna práva vyhrazena | 2025
Souhlas se zpracováním cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}