Máte dotaz? Máte pro nás podnět či připomínku? Napište nám.
info@vzdelavaniaprace.czCo potřebuji umět a jak mě budou zkoušet?
-
Orientace v základních principech marketingu
Kritéria hodnocení Ověření Definovat marketing a vysvětlit podnikatelské koncepce Písemné ověření Popsat podstatu tržního hospodářství a vymezit podoby trhu Písemné ověření Rozčlenit trh podle hledisek segmentace trhu Písemné ověření Charakterizovat podstatu distribuce zboží a popsat typy maloobchodních a velkoobchodních jednotek Písemné ověření -
Orientace v obchodní činnosti
Kritéria hodnocení Ověření Definovat podstatu a význam obchodní činnosti Písemné ověření Vyjmenovat kontrolní orgány v oblasti obchodu a vysvětlit jejich kompetence Ústní nebo písemné ověření Charakterizovat jednotlivé funkce obchodu Ústní nebo písemné ověření Vysvětlit principy fungování dodavatelsko-odběratelských vztahů Ústní nebo písemné ověření Popsat zásady skladování zboží podle sortimentních skupin Ústní nebo písemné ověření Vysvětlit principy fungování systému EAN Ústní nebo písemné ověření Orientovat se v metodách průzkumu spotřebitelské poptávky Ústní nebo písemné ověření Popsat metody zvyšování obratu zboží při obchodní činnosti Ústní nebo písemné ověření -
Vyplňování a příprava obchodní dokumentace
Kritéria hodnocení Ověření Vyjmenovat základní obchodní dokumentaci spojenou se zakázkou a přiřadit ji k jednotlivým fázím zakázky Ústní nebo písemné ověření Vyplnit prodejní dokumentaci spojenou s objednávkou Praktické předvedení Zpracovat návrh obchodní smlouvy o prodeji zboží Praktické předvedení Orientovat se v platných právních normách pro obchodní podnikání Písemné ověření -
Kalkulace ceny a vyúčtování tržeb
Kritéria hodnocení Ověření Vypočítat prodejní cenu zboží dodávky Praktické předvedení s ústním vysvětlením Provést kontrolu tržeb za určité období Praktické předvedení s ústním vysvětlením Evidovat hotovostní a bezhotovostní platební doklady Praktické předvedení s ústním vysvětlením Přijmout hotovost od zákazníka a ověřit platnost bankovek Praktické předvedení s ústním vysvětlením Vyúčtovat platbu od zákazníka Praktické předvedení s ústním vysvětlením -
Nabídka prodávaného zboží dle sortimentu spojena s odborným poradenstvím zákazníkovi
Kritéria hodnocení Ověření Zatřídit a identifikovat zboží podle sortimentních skupin Praktické předvedení s ústním vysvětlením Zvolit vhodnou formu předvádění a poskytnutí informací ke zboží či službě s ohledem na typ, věk, pohlaví zákazníka Praktické předvedení s ústním vysvětlením Předvést zboží zákazníkovi a informovat zákazníka o vlastnostech zboží, jeho použití a ošetřování. Vysvětlit přednosti zboží a možnosti substitutu Praktické předvedení s ústním vysvětlením Zodpovědět otázky zákazníka ohledně funkce, provozu či případných problémů při používání zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením Senzoricky zkontrolovat a zhodnotit druh a kvalitu zboží při přejímce Praktické předvedení s ústním vysvětlením -
Jednání ve styku se zákazníky
Kritéria hodnocení Ověření Dodržovat pravidla úspěšného prodeje při komunikaci se zákazníky Praktické předvedení Řešit různé konfliktní situace při komunikaci se zákazníkem s ohledem na věk a typ zákazníka, formu prodeje a sortiment zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením Vysvětlit na konkrétním příkladu podmínky a postupy reklamace zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením
Chci se nechat vyzkoušet
Další informace o zkoušce z profesní kvalifikace, získáte na webu Národní systém kvalifikací (NSK) nebo si níže stáhněte podrobný hodnotící standard. Stáhnout hodnotící standard ve formátu PDF
Uložte si zkoušky, které vás zajímají, mezi oblíbené položky anebo přímo do svého osobního plánu profesního rozvoje.
Zaregistrujte se zdarma