TIP: Pokud zkoušku úspěšně absolvujete, získáte celostátně uznávaný certifikát - osvědčení o profesní kvalifikaci, které má stejnou platnost jako např. výuční list. S osvědčením, že svou práci opravdu dobře umíte, máte výrazně větší šanci, že při dalším hledání práce uspějete! Více o zkouškách a certifikátu

Příště nezobrazovat

Tato profesní kvalifikace 66-021-N je součástí Národní soustavy kvalifikací (NSK)

Co potřebuji umět a jak mě budou zkoušet?

  • Orientace v základních principech marketingu

    Kritéria hodnocení Ověření
    Definovat marketing a vysvětlit podnikatelské koncepce Písemné ověření
    Charakterizovat podnikatelské koncepce, popsat jejich podstatu a aplikovat na příkladech Písemné ověření
    Posoudit roli marketingu v tržním hospodářství a podrobit marketing kritice Písemné ověření
    Rozlišit vnímání základních složek marketingu z pozice firmy (4 P) a z pozice zákazníka (4 C) Ústní a písemné ověření
    Vyhodnotit pozici marketingu ve firemním řízení Ústní ověření
  • Orientace v marketingovém mixu

    Kritéria hodnocení Ověření
    Definovat a zcharakterizovat jednotlivé složky marketingového mixu Písemné ověření
    Rozčlenit výrobek podle různých kritérií Ústní nebo písemné ověření
    Vymezit značku výrobku a rozlišit jednotlivé druhy značek Ústní nebo písemné ověření
    Vyhodnotit jednotlivé fáze životního cyklu výrobku na praktických příkladech Ústní ověření
    Posoudit cenu z pozice firmy a spotřebitele Ústní ověření
    Uvést základní cíle a metody při stanovování ceny Ústní nebo písemné ověření
    Navrhnout vhodnou distribuční cestu pro určitý produkt Ústní ověření
    Vymezit podstatu velkoobchodu a charakterizovat jednotlivé typy velkoobchodu Ústní nebo písemné ověření
    Vyjmenovat maloobchodní jednotky a orientovat se v současném maloobchodu (obchodní řetězce) Ústní nebo písemné ověření
    Zdůvodnit význam propagace pro úspěch firmy na trhu Ústní ověření
  • Využití znalostí o marketingovém prostředí

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat podstatu tržního hospodářství a vymezit podoby trhu Ústní nebo písemné ověření
    Rozčlenit trh podle hledisek segmentace trhu Ústní nebo písemné ověření
    Rozlišit marketingové prostředí, které může nebo nemůže firma ovlivnit Ústní nebo písemné ověření
    Charakterizovat jednotlivé oblasti marketingového makroprostředí a mikroprostředí Ústní nebo písemné ověření
  • Provádění marketingových analýz

    Kritéria hodnocení Ověření
    Charakterizovat podstatu marketingového řízení a plánování Ústní nebo písemné ověření
    Zpracovat SWOT analýzu na konkrétním příkladu Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Zatřídit a identifikovat výrobky do analýzy BCG Ústní ověření
  • Orientace v marketingových strategiích

    Kritéria hodnocení Ověření
    Charakterizovat marketingové strategie Písemné ověření
    Popsat matici růstu podniku Písemné ověření
    Orientovat se v konkurenčních strategiích Písemné ověření
  • Příprava podkladů pro marketingový výzkum

    Kritéria hodnocení Ověření
    Charakterizovat podstatu marketingového výzkumu Písemné ověření
    Získat, třídit a využít informace pro realizaci marketingového výzkumu Písemné ověření
    Popsat marketingový informační systém Písemné ověření
    Orientovat se v technikách marketingového výzkumu Písemné ověření
  • Zpracování a prezentace marketingového dotazníku

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat postup tvorby dotazníku Písemné ověření
    Formulovat otázky v dotazníku Písemné ověření
    Provést vyhodnocení výzkumu Písemné ověření
    Pracovat s programy pro zpracování dat při vyhodnocení dotazníku (textový a tabulkový editor) Písemné ověření
    Uplatňovat prezentační dovednosti při prezentaci výsledků zjištěných dotazníkem Praktické předvedení s ústním vysvětlením

Chci se nechat vyzkoušet

Další informace o zkoušce z profesní kvalifikace, získáte na webu Národní systém kvalifikací (NSK) nebo si níže stáhněte podrobný hodnotící standard. Stáhnout hodnotící standard ve formátu PDF

Uložte si zkoušky, které vás zajímají, mezi oblíbené položky anebo přímo do svého osobního plánu profesního rozvoje.

Zaregistrujte se zdarma

Kde se můžu nechat vyzkoušet?

Zobrazit všechny dostupné zkoušející (10)

Zdroj informací

narodni-kvalifikace.cz