TIP: Pokud zkoušku úspěšně absolvujete, získáte celostátně uznávaný certifikát - osvědčení o profesní kvalifikaci, které má stejnou platnost jako např. výuční list. S osvědčením, že svou práci opravdu dobře umíte, máte výrazně větší šanci, že při dalším hledání práce uspějete! Více o zkouškách a certifikátu

Příště nezobrazovat

Tato profesní kvalifikace 66-014-M je součástí Národní soustavy kvalifikací (NSK)

Co potřebuji umět a jak mě budou zkoušet?

  • Orientace v základních principech marketingu

    Kritéria hodnocení Ověření
    Definovat marketing a vysvětlit podnikatelské koncepce Písemné ověření
    Popsat podstatu tržního hospodářství a vymezit podoby trhu Písemné ověření
    Rozčlenit trh podle základních hledisek segmentace trhu Písemné ověření
    Charakterizovat podstatu distribuce zboží a popsat typy maloobchodních a velkoobchodních jednotek Písemné ověření
  • Orientace v pravidlech nákupu zboží a jeho skladování

    Kritéria hodnocení Ověření
    Vyjmenovat typy velkoobchodních jednotek Ústní nebo písemné ověření
    Charakterizovat jednotlivé funkce velkoobchodu Ústní nebo písemné ověření
    Objasnit význam a principy fungování dodavatelsko-odběratelských vztahů Ústní nebo písemné ověření
    Popsat zásady skladování zboží podle sortimentních skupin Ústní nebo písemné ověření
    Senzoricky zkontrolovat kvalitu zboží při přejímce Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Provést kontrolu úplnosti dodávky zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením
  • Nabídka prodávaného zboží dle sortimentu s odbornou poradenskou službou

    Kritéria hodnocení Ověření
    Zatřídit a identifikovat zboží podle sortimentních skupin Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Předvést zboží zákazníkovi a informovat zákazníka o vlastnostech zboží, jeho použití a ošetřování. Vysvětlit přednosti zboží a možnosti substitutu Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Zodpovědět otázky ohledně funkce, provozu či případných problémů při používání zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením
  • Prodej zboží koncovému zákazníkovi

    Kritéria hodnocení Ověření
    Vyjmenovat typy maloobchodních jednotek Ústní nebo písemné ověření
    Vysvětlit rozdíly v prodeji zboží maloobchodu a přímému spotřebiteli Ústní nebo písemné ověření
    Vyhotovit objednávku zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Vypočítat prodejní cenu zboží Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Přijmout hotovost od zákazníka a ověřit platnost bankovek Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Vyúčtovat platbu od zákazníka Praktické předvedení s ústním vysvětlením
  • Zpracování daňové evidence a obchodní dokumentace

    Kritéria hodnocení Ověření
    Vyplnit prodejní dokumentaci Písemné ověření
    Popsat evidenci dokladů týkajících se nákupu a prodeje zboží Ústní ověření
    Orientovat se v platných právních normách pro obchodní podnikání Písemné ověření
    Orientovat se v platných právních normách pro vedení daňové evidence Písemné ověření
    Vyjmenovat kontrolní orgány v oblasti obchodu a vysvětlit jejich kompetence Písemné ověření
    Vysvětlit na konkrétním příkladu vedení daňové evidence Praktické předvedení s ústním vysvětlením
  • Komunikace se zákazníkem a péče o zákazníka

    Kritéria hodnocení Ověření
    Zvolit vhodnou formu předvádění a poskytnutí informací ke zboží či službě s ohledem na typ, věk, pohlaví zákazníka Praktické předvedení s ústním vysvětlením
    Vysvětlit všeobecné podmínky a postupy reklamace zboží Ústní nebo písemné ověření
    Řešit konkrétní případy reklamace zboží Ústní nebo písemné ověření
    Charakterizovat způsoby komunikace se zákazníky a uvést na příkladech Ústní nebo písemné ověření

Chci se nechat vyzkoušet

Další informace o zkoušce z profesní kvalifikace, získáte na webu Národní systém kvalifikací (NSK) nebo si níže stáhněte podrobný hodnotící standard. Stáhnout hodnotící standard ve formátu PDF

Uložte si zkoušky, které vás zajímají, mezi oblíbené položky anebo přímo do svého osobního plánu profesního rozvoje.

Zaregistrujte se zdarma