TIP: Pokud zkoušku úspěšně absolvujete, získáte celostátně uznávaný certifikát - osvědčení o profesní kvalifikaci, které má stejnou platnost jako např. výuční list. S osvědčením, že svou práci opravdu dobře umíte, máte výrazně větší šanci, že při dalším hledání práce uspějete! Více o zkouškách a certifikátu

Příště nezobrazovat

Tato profesní kvalifikace 62-001-T je součástí Národní soustavy kvalifikací (NSK)

Co potřebuji umět a jak mě budou zkoušet?

  • Uplatňování principů managementu kvality

    Kritéria hodnocení Ověření
    Prokázat znalost obecných principů a procesů managementu jako rozhodování, plánování, organizování, řízení lidských zdrojů a hodnocení; použít a aplikovat principy a vysvětlit jiným Test + ústní s písemnou přípravou
    Definovat: zásady managementu kvality, význam systémového přístupu, roli kvality ve společnosti (kvalita života), roli manažerů kvality, jejich postavení v organizaci Test + ústní s písemnou přípravou
    Prokázat chápání kvality na různých stupních vzniku produktu (od návrhu po služby spojené s produktem a zlepšování), popsat zásady moderního přístupu ke kvalitě, zásady TQM, systémy kvality Test + ústní s písemnou přípravou
    Rozhodnout o výběru vhodného přístupu aplikace principů managementu kvality a hodnotit dosažené výsledky; prosazovat a aplikovat systémový přístup Test + ústní s písemnou přípravou
    Aplikovat v praxi přijatou politiku kvality a strategii; přijímat, diversifikovat a hodnotit cíle kvality (na všech úrovních řízení) Test + ústní s písemnou přípravou
    Vytvořit funkční organizační strukturu odpovědností, úkolů a kompetencí v managementu kvality Test + ústní s písemnou přípravou
    Navrhnout, vybudovat a zlepšovat systém managementu kvality, aplikovat systémový přístup řízení organizací, popsat úlohu vrcholového vedení Test + ústní s písemnou přípravou
    Navrhnout a aplikovat vhodné postupy pro dosažení přijatých požadavků kvality na základě managementu procesů Test + ústní s písemnou přípravou
    Navrhnout dosažení kompatibility s jinými systémy managementu Test + ústní s písemnou přípravou
    Navrhnout a aplikovat zásady managementu kvality v: marketingu, návrhu, zpracování produktu, prodeji, servisu, distribuci, auditování (zákaznické audity, audity třetí stranou, audit procesu – systému – výrobku) Test + ústní s písemnou přípravou
  • Organizace systému managementu kvality

    Kritéria hodnocení Ověření
    Delegovat odpovědnosti a koordinovat úkoly Test + ústní s písemnou přípravou
    Nastavit a řídit úkoly a pozici úseku managementu kvality včetně zaměstnanců relevantního úseku Test + ústní s písemnou přípravou
    Tvořit, zavádět, udržovat a rozvíjet dokumentaci systému managementu kvality Test + ústní s písemnou přípravou
    Nastavit a udržovat principy a techniky pro auditování a přezkoumání organizace, produktů, procesů, systémů z hledisky kvality Test + ústní s písemnou přípravou
  • Uplatňování principů řízení procesů

    Kritéria hodnocení Ověření
    Identifikovat procesy, navrhnout aplikaci procesů, implementovat procesní přístup a hodnotit dosažené výsledky Test + ústní s písemnou přípravou
    Znát a používat techniky pro plánování, řízení, měření a zlepšování procesů Test + ústní s písemnou přípravou
  • Management zdrojů

    Kritéria hodnocení Ověření
    Formulovat a navrhnout systém vzdělávání a zvyšování kvalifikace pracovníků pro růst kvality produktů, navrhovat výcvikové programy Test + ústní s písemnou přípravou
    Hodnotit efektivnost výcviku, vysvětlit důležitost záznamů o vzdělání, zkušenostech a výcviku Test + ústní s písemnou přípravou
    Vysvětlit význam infrastruktury a pracovního prostředí pro zvyšování kvality produktů i činností Test + ústní s písemnou přípravou
  • Aplikace technik zlepšování kvality

    Kritéria hodnocení Ověření
    Znát techniky analýz a hodnocení u programů, rozpočtů a postupů kontrol, vysvětlit je, používat a interpretovat výsledky Test + ústní s písemnou přípravou
    Uplatnit vhodné techniky motivace ke kvalitě Test + ústní s písemnou přípravou
    Znát techniky jako PDCA, 7 nástrojů, deduktivní a induktivní postupy, uplatnit je v praxi, vč. přijetí opatření na základě výsledků Test + ústní s písemnou přípravou
    Využívat v praxi plně techniky pro pozorování a registraci chyb Test + ústní s písemnou přípravou
    Interpretovat výsledky pozorovaní, významnost zkoušek a odhadů experimentování, identifikaci a predikci Test + ústní s písemnou přípravou
    Implementovat výsledky řešení problémů, předkládat zprávy a hodnocení Test + ústní s písemnou přípravou
    Připravit a vést programy nebo projekty zlepšování kvality Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat zásady benchmarkingu a jeho význam Test + ústní s písemnou přípravou
  • Dosahování kvality v logistice, při prodeji a v poprodejních službách

    Kritéria hodnocení Ověření
    Zvolit vhodné techniky a postupy pro dosažení kvality v procesech logistika, prodej a servis Test + ústní s písemnou přípravou
    Zvolit vhodné techniky a postupy pro dosažení kvality v plánování výroby Test + ústní s písemnou přípravou
    Zvolit vhodné techniky a postupy pro dosažení kvality v poprodejních službách Test + ústní s písemnou přípravou
    Vysvětlit, jak management zásob ovlivňuje kvalitu produktů Ústní s písemnou přípravou
  • Aplikace managementu procesů návrhu a vývoje

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat jednotlivé etapy návrhu a vývoje produktu Test + ústní s písemnou přípravou
    Stanovit vstupy pro návrh a vývoj Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat, jaké by měly být výstupy z návrhu a vývoje Test + ústní s písemnou přípravou
    Definovat, co je přezkoumání, ověřování návrhu a validace v procesu vývoje, jak se realizují změny Test + ústní s písemnou přípravou
  • Nákup a uzavírání smluv

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat postup a kritéria při výběru dodavatelů Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat, co se rozumí pod pojmem přezkoumání dodavatelů, jak hodnotit dodavatelské vztahy Test + ústní s písemnou přípravou
    Formulovat názor na partnerské vztahy, jaké jsou principy, co je společenská odpovědnost (CSR) Ústní s písemnou přípravou
    Definovat, co je přezkoumání, ověřování návrhu a validace v procesu vývoje, jak se realizují změny Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat, kdy je vhodné přistoupit k měření kvality dodávek od dodavatelů, uvést jaké jsou důvody, možnosti Test + ústní s písemnou přípravou
  • Zajišťování kontroly procesů výroby a služeb

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat metody kontroly kvality ve výrobním procesu, postupy pro malé a velké serie, využití automatizace, výpočetní techniky Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat principy samokontroly Test + ústní s písemnou přípravou
    Vysvětlit, co je kontrolní technologie, její význam, vysvětlit odpovědnost za kvalitu produktu Ústní s písemnou přípravou
    Vysvětlit pojem „testování“ v procesech výroby Test + ústní s písemnou přípravou
  • Monitorování a měření procesů, produktů

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat metody a postupy průzkumů a měření spokojenosti zákazníka, zjišťování potřeb trhu Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat metody měření v managementu procesu, co je způsobilost procesu, význam měření procesu pro snižování nákladů na nekvalitu Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat metody měření produktu – jak metody plánujeme, jak stanovujeme požadavky na měření, vedení záznamů Test + ústní s písemnou přípravou
  • Sběr dat a analýza údajů, statistické metody

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat rozdíl mezi daty a informacemi, výběr a sběr dat, jejich zpracování, formuláře, statistika (volby metod) Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat požadavky na informační systém o managementu kvality, využití výpočetní techniky Test + ústní s písemnou přípravou
    Navrhnout postup při zpracování zpráv a výkazů, požadavky rozlišení adresátů Test + ústní s písemnou přípravou
    Prokázat znalost statistických metod (například): teorie pravděpodobnosti, vzorkování, využití statistických metod při testování, analýza vad, studie procesu, základní statistické metody, regulace procesu, navrhování experimentu, spolehlivost Ústní s písemnou přípravou + výpočet příkladů
  • Kontrola, zkoušení a metrologie

    Kritéria hodnocení Ověření
    Vysvětlit vazbu systému řízení kvality na oblast péče o kontrolní, měřící a zkušební zařízení a platnou legislativu v této oblasti Test + ústní s písemnou přípravou
    Znát a uplatnit v praxi oblast kalibrace, konkrétně hlavní metody kalibrace, podmínky a lhůty kalibrace, volba třídy přesnosti měřidel, přesnost a poruchy měřidel Test + ústní s písemnou přípravou
    Vysvětlit pojmy správnost a přesnost měření Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat základní metody měření různých veličin, použitá zařízení Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat metody kontroly, postupy, měřidla v konkrétní firmě Ústní s písemnou přípravou
  • Řízení neshody

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat metody zjištění, označení, izolace, informace o neshodě a postup odstranění neshody, přezkoumání Test + ústní s písemnou přípravou
    Popsat způsoby vedení záznamů o neshodě, analýz vzniku, postupy opatření Test + ústní s písemnou přípravou
  • Řízení kvality v personální oblasti se zohledněním sociálních aspektů

    Kritéria hodnocení Ověření
    Popsat a prakticky ovlivnit faktory související se spokojeností pracovníků týkající se zejména motivace, odměňování, řízení lidských zdrojů, hodnocení pracovníků, měření spokojenosti Test + ústní s písemnou přípravou
    Uplatnit v praxi principy týmové práce: buď v podobě kroužků kvality, nebo týmů změn Test + ústní s písemnou přípravou
    Uplatňovat efektivní komunikaci na podporu kvality Ústní s písemnou přípravou
    Vysvětlit, jak ovlivňovat styly vedení a jak podporovat image podniku/organizace Ústní s písemnou přípravou
  • Orientace v legislativě

    Kritéria hodnocení Ověření
    Orientovat se v zákonech týkajících se bezpečnosti, životního prostředí, analýzy rizik, odpovědnosti za škody způsobené vadami výrobků, smluvních záruk, a dále se orientovat v oblasti pojištění ve vztahu k systémům kvality, pravidlech pro akreditaci a certifikaci Test + ústní s písemnou přípravou
    Znát normy ISO řady 9000 a ISO 19011, umět je vysvětlit a aplikovat Test + ústní s písemnou přípravou
    Znát a aplikovat oborové normy týkající se kvality Test + ústní s písemnou přípravou
    Orientovat se v modelu EFQM Test + ústní s písemnou přípravou
  • Praktická aplikace znalostí

    Kritéria hodnocení Ověření
    Prokázat realizovaný projekt zavedení nebo udržení nebo zlepšení některého z prvků systému managementu kvality v konkrétních podmínkách Zpracování písemné práce a ústní obhajoba

Chci se nechat vyzkoušet

Další informace o zkoušce z profesní kvalifikace, získáte na webu Národní systém kvalifikací (NSK) nebo si níže stáhněte podrobný hodnotící standard. Stáhnout hodnotící standard ve formátu PDF

Uložte si zkoušky, které vás zajímají, mezi oblíbené položky anebo přímo do svého osobního plánu profesního rozvoje.

Zaregistrujte se zdarma

Kde se můžu nechat vyzkoušet?

  • DTO CZ, s.r.o.
    Adresa: Mariánské náměstí 480/5, Ostrava, 70900
    IČ: 47666439
       
    Kontakt: Eva Gdulová
    E-mail: e.gdulova@dtocz.cz
    Telefon: 602795794, 595620145
Zobrazit všechny dostupné zkoušející (1)

Zdroj informací

narodni-kvalifikace.cz